26.02.11 - 16.13

Vaknar till lite förödande besked. Jag tänker av hänsyn inte nämna några namn alls, men en väldigt nära vän till mig skall inom ett par månader nu tydligen bli faster. Och det får mig att tänka till ordentligt. Vad är det för jävla baby-boom som är påväg? Eller som egentligen skett de senaste 2 åren. Varför känns det som att alla skaffar barn till höger och vänster för att det är någon snygg "atteralj" att ha till sina ballerina skor till sommaren?! Jag blir faktiskt lite galen på detta. Någon jävla åldersgäns borde faktiskt sättas in, eller ett lämplighetstest åtminstonde. Jag tycker faktiskt detta börjar bli lite pinsamt.

Min vän frågade mig om hon var sjuk i huvudet för hon inte kunde känna glädjen lika mycket som oron, och det tycker jag absolut inte! Hade min bror (som är i samma ålder som hennes) kommit hem och sagt han skulle bli farsa skulle jag ha slagit honom i huvudet med en stekpanna där på fläcken! Det känns inte som folk tar barn som något seriöst längre. Är man kär skaffar man barn, så är det bara. Skitsamma om det är åt helvete om ett år, är du kär i din respektive just nu så skaffa barn förihelvete. Det är så det skall gå till nu, och bry dig för all del inte alls om vad som hade varit bäst för din unge. Nej stackarn får väl anpassa sig efter ditt liv och din livsstil. Ja, jag är faktiskt lite förbannad just nu.


Vad andra tycker...
Åsikt från: Suss

Du, kunde inte sagt det bättre själv. Jag har varit på väg att skriva ett liknande inlägg flera gånger. Jag kommer nog länka till det här istället ;)



Och det där med Dead by april. OM jag ska med? Det är väl en jävla självklarhet eller? ;)



<3

2011-02-26 @ 16:55:00
URL: http://susannemedfamilj.blogg.se/

Lätta ditt hjärta...

Vad heter du då?
Minns alltid mig!

Mail adress? (Visas endast för mig)

Har du en egen sida?

Ge mig en rak höger här, tack!

Trackback