01.02.11 - 02.20

Jag är faktiskt förbannad på riktgit nu! Pretty Boy Floyd har flyttat sin Sverige turné - igen! Jag såg dom ju på Stockholm Rock Out förra hösten, och redan då när Chris hade lämnat dom på hotellet berättade han om deras personliga bitch-fights du haft från att han hämtat dom tills att de kom till hotellet. Efter många om och men så fick en väldigt vettig och grym kvinna ge dom en riktig omgång. Hon fick sätta de på plats som små dagisbarn, men i slutändan levererade de ju iaf, det var ju det som räknades.

Ganska snart efter denna spelning blev det officiellt klart att de skulle komma tillbaka i November för en Sverige turné med Siphon Fuel. Detta såg jag jävligt mycket fram emot, mest för att få se Pretty Boy Floyd igen, men också för att det var en sådan jävla kul grej för pojkarna i Siphon Fuel. Detta ställdes dock in, på grund av "medicinska skäl". Jag och Trix drar lite på näsan när vi hör det... Men det blev ombokat till Februari. Nu är det februari och vad händer då? Jo, allt är kaos i ett par dagar då bandet inte svarar på mail, sms och i telefon. Tillslut kläckte Kristy (gitarrist) ur sig på sin facebook;

"I do this for fun NOT money and some of you do not make this fun for me . Who knows maybe ill just quit !".

Slutet känndes då nära. Jag och Trix hade en lång diskussion om det igår, och vi var arga och besvikna på de flesta och de mesta. Det känndes dock som att det fanns lite hopp kvar, tills jag precis läste detta på hans facebook;

"Pretty Boy Floyd is rescheduling the February European tour to August when the weather is better for all . We look forward to seeing u then"

På jävla riktigt?! Jag är fan osäker på om jag är sugen på att gå och se det över huvud taget. Just nu känns dom som bitchiga små fjortisar som inte bryr sig om ett jävla skit mer än sig själva, inte ens bandet, sig själva som individualister. Jag har själv inte fått någon uppfattning om det är färdig bokat i i Augusti, eller om det är Kristy själv som vill komma tillbaka då och önskar det. Skall jag vara helt ärlig så hade jag som bokare inte velat sätta in dom på min krog efter detta strul. Jag hade aldrig någonsin trott på att det skulle gå igenom, jag hade hellre satsat på att försöka få en reunion med Backyard Babies isf. Just nu känns det faktiskt jävligt mycket mer sannolikt att det skulle ske än att Pretty Boy Floyd faktiskt genomför en turné här.

Jag tycker idag väldigt synd om Siphon Fuel som skulle öppna åt dom här i Sverige och i Norge, och nu fått dett uppskjutet - igen. Jag vet hur mycket grabbarna såg fram emot det, och dom har verkligen förtjänat att få uppleva detta efter den starka frammarsch de gjort.

Någon mer än jag som är fruktansvärt förbannad och besviken?!



Vad andra tycker...
Åsikt från: Trixie från RokkdollyZ

Jag tänker intala mig själv att allting är frid och fröjd. Trots att jag är lite arg.

De har ju tydligen ingen trummis ens!



Dessutom är jag ganska säker på att Siphon kommer klara sig ändå, vad jag har hört. Mhm.

2011-02-01 @ 07:59:58
URL: http://rokkdollyz.blogg.se/

Lätta ditt hjärta...

Vad heter du då?
Minns alltid mig!

Mail adress? (Visas endast för mig)

Har du en egen sida?

Ge mig en rak höger här, tack!

Trackback