28.11.10 - 19.36

Ja jag är lite efter, men sitter nu för första gången och lyssnar igenom Hardcore Superstar's nya platta Split Your Lip, och jag är kär igen. Visst har dom varit mina absoluta favoriter sedan jag såg dom första gången på Liseberg 1998 (om jag inte mins årtalet helt fel), och på den tiden älskade jag allt som fanns. Plattorna höll sig bra länge, iaf till No Regrets släpptes. Men sedan de släppte sin självbetitlade skiva gick det utför, fortfarande helt jävla fantastiska, men de skiljdes för mycket med sitt tidiga garage-punk sound jag älskat. Split Your Lip är inte bara inspelad grumligt och imperfekt, den låter verkligen som ett lägenhets bråk som de var ute efter, men även låtarna har mycket från det gamla Hardcore Superstar jag en gång i tiden blev kär i!

Jag skiter i vad alla recensenter säger, detta är fantastiskt! Tror man dock måste varit med från början och gillat det tidiga de gjort fram till No Regrets för att uppskatta det nya.
Det är min åsikt och jag skiter totalt i eran!

PS. Jag har precis lyssnat igenom alla låtar en sväng nu, och jag har 8 favoritlåtar av 11. Det händer tamejfan bara när det gäller Hardcore Superstar



Vad andra tycker...

Lätta ditt hjärta...

Vad heter du då?
Minns alltid mig!

Mail adress? (Visas endast för mig)

Har du en egen sida?

Ge mig en rak höger här, tack!

Trackback